Aktualności

Jezus przyszedł, aby zbawić najgorszych z grzeszników

Jezus przyszedł, aby zbawić najgorszych z grzeszników

dnia 3 stycznia 2018

Pierwszy rozdział Ewangelii Mateusza mówi nam o genealogii Jezusa Chrystusa. Żydzi, w swoich genealogiach wymieniali jedynie imiona mężczyzn. Niemniej jednak, w genealogii Jezusa Chrystusa znajdujemy cztery imiona żeńskie – co naucza nas, o tym, że Jezus przyszedł po to, aby podnieść poziom kobiet z niskiej pozycji, na której stawiało ich żydowskie i pogańskie społeczeństwo. Co więcej, wszystkie te cztery kobiety miały grzeszną przeszłość, co uczy nas, że Jezus przyszedł, aby uratować najgorszych z grzeszników.

Pierwsza wspomniana kobieta to Tamar (Mt. 1: 3). Tamar była synową Judy, z którą Juda miał syna Pereza, który był przodkiem Maryi, matki Jezusa. Jezus przebywał w niebie, kiedy miało miejsce to kazirodztwo (Rdz. 38: 12-29) i uznał, że właśnie ta grzeszna linia będzie Jego ziemską linią rodzinną. Ilu z nas wybrałoby taką grzeszną linię rodzinną i kazirodczy związek wspomniany na pierwszej stronie naszej biografii?

Drugą wspomnianą kobietą jest Rahab (Mt. 1: 5), która była znaną prostytutką w dzielnicy “czerwonych latarni” w Jerychu  (Joz. 2:1). Żyd o imieniu Salomon poślubił tą pogankę. Jezus zobaczył z nieba to małżeństwo, Żyda z nieżydowską prostytutką i postanowił urodzić się właśnie w tej linii.

Trzecią kobietą jest Rut (Mt 1: 5). Rut była Moabitką. Jej przodkiem był Moab, który urodził się przez cudzołóstwo Lota z własną córką (Rdz. 19: 30-37). Jezus ujrzał to kazirodztwo z nieba oraz Rut, która miała swe korzenie w tym kazirodztwie, i postanowił wybrać tę linię.

Czwarta z kobiet to Betszeba – żona Uriasza (Mt. 1:6). Była kobietą, z którą Dawid popełnił cudzołóstwo, a później się z nią ożenił. Po raz kolejny widzimy kobietę, której życie jest pełne grzechów. Nie była ona jednak przodkiem Maryi, tak jak pierwsze trzy kobiety. Była przodkiem Józefa. (Zauważamy to, kiedy porównujemy tę genealogię z genealogią Marii w Ewangelii Łukasza 3). Józef pochodził z królewskiej linii Dawida, Mateusz udowadnia tym samym, że Jezus słusznie był pełnoprawnym królem Izraela.

Dlaczego Jezus wybrał tak grzeszną linię rodzinną? Aby pokazać Jego identyfikację z plemieniem grzesznych ludzi i ukazać, że przyszedł, nie po to, aby sprawiedliwych, lecz grzeszników wzywać do pokuty.

Widzimy, więc że nikt nie musi się wstydzić swojej rodziny. W Indiach ludzie przechwalają się swoimi drzewami genealogicznymi. Kiedy czyni to chrześcijanin, pokazuje tylko, że w ogóle nie zrozumiał Ducha Chrystusa. Kiedy Józef dowiedział się o ciąży Marii, a nie wiedział jeszcze, że jest to nadprzyrodzone dzieło Boga w jej łonie, rzekł, że skoro jest on człowiekiem sprawiedliwym, nie zhańbi jej, ale ukryje to, co uważał za jej grzech (Mt. 1:19).

Jest tu coś, czego wszyscy możemy się nauczyć o sprawiedliwości. Przesłanie ewangelii jest opowieścią o tym, jak niesprawiedliwy człowiek może stać się sprawiedliwym. Pierwszą osobą w Nowym Testamencie, którą można nazwać sprawiedliwą, jest Józef. Jego sprawiedliwość jest wspominana w nawiązaniu do jego chęci przykrycia grzechu innej osoby, a nie jej zniesławienia. Jest to duch prawdziwie sprawiedliwego człowieka.

Kiedy słyszysz, że ktoś zgrzeszył, jaka jest twoja pierwsza reakcja? Jeśli jesteś sprawiedliwym człowiekiem, będziesz chciał to ukryć. Jeśli jesteś niesprawiedliwym człowiekiem, rozpowiesz tę wieść innym. Zatem widzimy tu, że Józef, który nie miał Ducha Świętego i nie był pod nowym przymierzem, był o wiele bardziej sprawiedliwy niż miliony wierzących dziś, którzy twierdzą, że narodzili się na nowo. Zgodnie ze wzorcem starego przymierza, Józef zdecydował się ukryć to, co uważał za grzech. Dzięki Bogu, nigdy nie zniesławił Marii. Gdyby jednak tak się stało, czy potrafisz sobie wyobrazić żal i wyrzuty sumienia, które miałby Józef, kiedy odkryłby prawdę – że Maria była w 100% czysta i niewinna!! Rzeczy te są spisane, jako wskazówki dla nas.

Jak możesz cofnąć historie, które rozpowiedziałeś na temat innych ludzi, a które później odkryłeś, że są fałszywe? Kilku osom, którym o tym powiedziałeś, przekazałyby tę historie dalej do prawdopodobnie dziesięciu innych osób, którzy z kolei rozpowszechniliby ją jeszcze bardziej. Oto ostrzeżenie i przykład dla nas, który znajduje się już w pierwszym rozdziale Nowego Testamentu. Zakrywaj grzechy innych. Ucz się na przykładzie Józefa. Miłość zakrywa wiele grzechów.

W Ewangelii Mateusza 1:21 czytamy pierwszą obietnicę Nowego Testamentu: “albowiem On zbawi lud swój od grzechów jego.”. Takie jest znaczenie imienia “Jezus”. Obietnica ta nie mówi o tym, że ​​Jezus wybaczy nam nasze grzechy, ale że wybawi nas od naszych grzechów. Przebaczenie jest jedynie usunięciem winy z naszych przeszłych grzechów. Być zbawionym od grzechu, oznacza być uratowanym od gniewu, pożądliwości oczu, chciwości, goryczy, zazdrości itp. Oznacza to, że On zbawi nas od zniewolenia grzechem.

Druga obietnica w Nowym Testamencie znajduje się w Ewangelii Mateusza 3:11 ”On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem.”.

Są to pierwsze dwie obietnice Nowego Testamentu – w nich zawiera się przesłanie ewangelii. Musimy doświadczyć spełnienia obu tych obietnic. Musimy być zbawieni od naszych grzechów oraz musimy być ochrzczeni Duchem Świętym i ogniem.

Zac Poonen